Baciller

Jag måste skaffa mig en lite sundare inställning till baciller och mat. Har liksom motsatsen till bacillskräck. "Lite skit rensar magen" är min mest använda mening och här är det ingen femsekundersregel som gäller, snarare femtimmarsregel.

Genom att titta på andra så har jag lärt mig att man inte äter det man råkar peta av från tallriken ut på bordet. Skulle jag aldrig fått för mig att göra på egen hand.

Häromdagen stod jag vid diskbänken på jobbet och skivade upp lite gurka. Mig veterligen finns det bara en skärbräda på kontoret och förutom att den är stor och otymplig så var den inom synhåll just då.

-Ehh, ska du äta den där gurkan?

Ja tänk för att jag ska det. Den där diskbänken är ofta så översvämmad av diskmedel att den är förmodligen renare än den där skärbrädan som någon handdiskat lite halvhjärtat.

Men faktum kvarstår, måste bli lite mer på min vakt mot baciller. Det är inte socialt accepterat att skära gurka var man vill och låna tandborstar till höger och vänster som jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback