Varning för käcka husmorstips

Det är inte bara skönt att sova i in egen säng igen utan det är också skönt att glida in i gamla vanliga rutiner igen.

Jag har oftast med mig matlåda till jobbet och vill gärna ha sallad till den men tycker att det är jobbigt att stå och dutta med massa olika plastlådor här hemma. Det går såklart att köpa en sidesallad nere i restaurangen, men det blir dyrt och tidskrävande i längden. Lösningen på det är en jättebra salladsskål (Tupperware såklart) som jag gör iordning en hel veckas sallad i och tar med till jobbet.

Det kommer bli mycket soppa i veckan så det blev en matig sallad med både fetaost och kidneybönor i.


Fräsch och färgglad lyfter vilken måltid som helst!

Kommentarer
Postat av: Tove

Men blir den inte geggiiiiig?



Jag ska snart ringa dig jasmine, bara få lite mat i magen, min telefon har varit utan ström idag. Eller batteri. Strömbatteri.



Jag och abbe har också förlovat oss.....................not! :p

Puss

2010-11-22 @ 19:13:33
Postat av: Jasmine

Det är det som är det fina med Tupperware, att den INTE blir geggig.



Inte snällt att röra upp mina känslor sådär, jag tror att hjärtat hoppade över till matstrupen där ett tag (och då kan ju du sitta och fundera på om det är fysiskt möjligt).



Jag gillar när du ringer, gör det sen! Puss

2010-11-22 @ 19:34:10
Postat av: josefin

sån har jag oxå sjukt bra. sallad håller sig själv mycket bättre

2010-11-26 @ 15:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback