Ris

Bouillabaisse blev godkänd och till efterrätt serverades melon och glass, vet inte vad det skulle kunna tänkas heta på finfranska.

Serverade ris också OCH det blev perfekt. Enda gången jag fått perfekt ris tidigare är när jag använt "boil in bag rice". Helt omöjligt att inte lyckas med det, men den här gången körde jag vanligt hederligt jasmineris (plockade med det från affären utan att betala, det stod ju ändå mitt namn på det) och fick till det bra ändå. Tror att allt hängde på min kastrull, en fantastisk Skultunakastrull som jag köpt på loppis. Förr i tiden visste de hur man gjorde kastruller och jag ska se till att den här fina orangebrunblommiga kastrullen överlever mig också.

Hur som helst, bra mat, ännu bättre sällskap. Mycket bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback