Pendlarlivet

Pendla. Vilket helvete det är ändå. Och snart kommer det löv på spåren och då kan inga tåg köra i tid.

I söndags flyttade jag temporärt hem till mamma och pappa i Uppsala eftersom det ska stambytas i min lägenhet. Visst är det trevligt att få umgås med familjen, lyxigt att få maten lagad och sånt (är rysligt bortskämd). Men jag sover på bäddsoffan i vardagsrummet, har mina kläder inne i musikrummet och så står det en annan väska med kläder på kontoret. Eller egentligen har jag tre väskor på kontoret. En med kläder, en med träningskläder och så min träningsryggsäck. Har alltså mitt liv utspritt i diverse väskor.

Träningen och min fritid blir lidande eftersom nästan tre timmar varje dag går åt till att transportera sig. Hur stod jag ut förut? Det måste varit för att jag inte visste bättre.

Avskyr andra människor på morgonen, älskar min lilla skogspromenad som jag är van vid. Vill aldrig bo längre än max tio minuters promenad från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback