Lite lost

Fick supertydliga beskrivningar på hur jag skulle ta mig till Karlplan imorse (sitt långt fram i tåget, gå upp mot Valhallavägen, vänstra utgången och så gatan till höger när jag kommer upp så står bilen och väntar där).

Ändå blev det fel. Åkte mot Mörby istället för mot Ropsten. Kom inte på det förrän jag var vid Stadion. Hoppar av och får vänta länge på ett tåg tillbaka mot Centralen. Byter vid Östermalmstorg, sätter mig långt fram i tåget, går upp mot Valhallavägen, tar den vänsta uppgången. Går inte till höger som jag skulle utan går vänster istället, får gå några varv innan jag hittar den rätta gatan.

Lite fel blev det ju men gick bra till slut. Berättar för kollegan om mitt lilla äventyr.

- Ja men du kunde ju ha klivit av vid Stadion och sen gått hit, det tar bara typ 7 minuter.

Jag tittar bara på honom och sen så skrattar vi. Fatta hur låga oddsen är att jag skulle ha hittat rätt OCH att det verkligen skulle ta bara 7 minuter för mig.

Hahaha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback