dag 09 – en låt du kan dansa till

Den finns ju massa låtar som får mig att vilja hoppa upp och dansa till. Men jag tar dagens titel ett steg längre och väljer en låt som jag kan en dans till.

I juli förra året åkte jag och Linda ner en långhelg till Göteborg. Tanken var att vi skulle på drinkkväll när vi kom ner och resten av tiden så skulle vi tälta i Smögen eller Tylösand. Tobbe och grabbarna hade liknande planer fast med bussen och eftersom de är snälla och om det finns stjärtrum och allt det där så fick jag och Linda sovplats i bussen och Josse, Criss och Emeli sov bredvid i surfbussen.

Där och då fick vi lära oss sittdansen till sommaren stora hit We no speak americano. Den fungerar passande nog precis lika bra till Infinity.

Det går inte att berätta för mycket om den där helgen, det var vilda cykeljakter, nattbad, häv med tratt, enstudsfotboll, sommardrink i bartendern, jag vaknade på en golfbana, mm. Och sen så var det dans, dans i sofforna, dans på bordet, sittdans, styrdans. I klippet här nedan visar Magnus hur det ska gå till, Linda har den rätta viljan men rörelserna sitter inte riiiktigt än





Kommentarer
Postat av: josefin

vilka minnen vilken helg :) ge mig mer!

2011-04-14 @ 17:03:35
Postat av: Jasmine

Ja, gärna mer! Och nu kommer en ny sommar redo för nya minnen :)

2011-04-15 @ 12:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback