dag 11 – en låt av ditt favoritband

Gu vilken svår en! För något år sedan skulle jag nog ha svarat Hoffmaestro, men jag känner mig liksom lite mätt på dem nu.

Det måste väl gillas med en favoritartist också? Fast jag kan ju inte välja det heller kom jag på.

Just nu är det mest Foo Fighters som snurrar och de är ju sjukt bra och det har jag tyckt länge nu, men gör det dem till mina favoriter? När jag såg Kaizers Orchestra så blev jag överraskad över hur varma de var på scenen, en viktigt kvalitet för att kunna bli mitt favoritband. Jag har nog aldrig skrattat så mycket på en konsert så som jag gjorde när jag och Tessan såg Moneybrother 2005, han var rolig och bra. Men en favorit för det? Nää.

Elvis är en egen klass för sig. Skulle jag möta Robyn så skulle jag snudd på vilja niga djupt för att visa min respekt för henne och Body Talk-skivorna. Billy Joel har bara gjort låtar jag gillar, men jag har ingen koppling till honom som artist eller människa. Scooter är ren och skär lycka, men deras låtar sätter sällan ord på det jag känner.

Det finns ingen boybandsdyrkan längre på samma sätt som det var med Backstreet Boys (Nick fyller år den 28 januari och hans favoritfärg är grön).

Får bli en artist som jag aldrig kommer få möjlighet att se live, en artist som har gjort en låt för varje sinnesstämning jag kan tänkas vara i.

Det fanns inte youtubeklipp som gick att bädda in men
här är Elvis med Wear my ring around your neck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback