dag 15 – en låt som beskriver dig

Så himla passande att det här hände igår när jag skulle välja en låt i den här kategorin idag.

Alltså, om du lägger in ett antal inte särskilt subtila stötar (med klen respons) för att sedan avsluta smickrandet med att skicka en låt "som fick mig att tänka på dig för att den är så glad och liksom bubblig och det är ju du också jämt", så är kanske inte den här låten det som får mig på fall:



Vadå, skulle det där vara jag? Musiken svänger och hamnar absolut på min playlist, men så mycket jag tycker jag inte att den är?

Det här är också en sån där supersvår låt att välja. Ska texten beskriva mig? Eller ska musiken vara bubblig och glad (för det hade han iaf lite rätt i, jag är ju oftast det)? Eller ska det vara en låt som jag ofta spelar och som andra därför förknippar med mig?

Den här har en sprödhet i sig som kanske inte är mitt främsta signum, men ibland så är man inte så tuff.
Inte ens jag.

Fast jag dansar alltid vidare, visst att det bränner ibland, jag snavar och snubblar till då och då, men kommer alltid tillbaka. Och så blir man lite bättre på att dansa för varje nytt steg man lär sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback