Mediaträning

Det har varit en del att göra på kontoret sista tiden, dels för att jag visste att jag skulle vara borta på utbildning hela dagen idag men också för att jag har fastnat i tidskrävande projekt som blir ännu mer tidskrävande när jag hittar någon detalj som jag inte är nöjd med tills den är så bra som den kan bli. Mycket layoutgrejer som är så kul men där det alltid finns utrymme att lära sig mer.

Och idag var det mediaträning hela dagen och det fick mig verkligen att komma ihåg vad det är som är så kul med mitt jobb. Att få tänka budskap, kriskommunikation, kanaler, omvärldsbevakning, mediaanalys, mm.

Under dagen ingick också ett pass kamera- och intervjuträning som var nervöst men ack så lärorikt. Att efteråt sitta och titta och lyssna på sig själv var inte riktigt så hemskt som jag trodde att det skulle vara. Jag lät, och såg, mycket lugnare ut än vad jag kände mig när journalisten stod där framför mig med kameran och verkligen pumpade på med jobbiga frågor under intervjun.

Nu ser jag till och med fram emot nästa pressjourspass för att få en chans att öva på det jag lärt mig idag.
Jobbpepp!

Det är förresten så här jag oftast inte ser ut på jobbet:

Kommentarer
Postat av: josefin

kör du buss?! härligt att de gick bra

2011-04-14 @ 17:02:57
Postat av: Jasmine

Nä inte i vanliga fall, får ju inte köra utanför bussdepån utan D-körkort. Men det är häftigt att sitta bakom ratten i ett sånt stort fordon :)

2011-04-15 @ 12:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback