Energihelg

I lördags åkte satte jag på mig mina byggbyxor och åkte till Tallkrogen. Det kommer bli så fint i Åsa och Josefs hus och jag kan redan nu säga att jag kommer bjuda in mig själv till den där punschverandan när den är klar.

Men än är det inte inflyttningsklart och det fanns grejer att hugga tag i. Skulle jag tröttna på kommunikatörsyrket så tror jag att förste inneväggsrivare skulle vara en lämplig titel för mig att sikta på.

Åsa, det var något kakel som skulle rivas också va? Låt mig! Låt mig! Låt mig!

Fuck boxpass, det här är ett mycket bättre sätt att bli av med eventuella aggressioner.



På kvällen kom en annan Åsa hem till mig, vi lagade mat, drack drinkar och la upp ett schema för kvällens kulturnatt.

Första stoppet var en 70-talsmodevisning med dansande modeller. En av tjejerna hade en underbar kavaj på sig som jag bara måste försöka sy en egen variant av. Dumt nog tog jag ingen bild på den.

Sen fortsatte vi till Historiska museet där vi tyvärr inte fick plats på den guidade visningen, men var kul att gå runt på egen hand. Hann inte se allt så jag måste tillbaka dit snart. Eftersom det var kulturnatt så hade de öppnat en bar inne i museet så där stannade vi till innan vi fortsatte till Polismuseet. Där fick vi plats på visningen och det var väldigt intressant att höra mer om olika kända fall (Norrmalmstorgsdramat, ockupationen av västtyska ambassaden, mm) och hur en brottplatsundersökning går till.

Efter det fortsatte vi att vara kulturella och dansade resten av natten. En alldeles perfekt kulturnatt med andra ord.

  


Dagen efter sov jag ovanligt länge och blev så glad av att solen sken precis som den skulle. Packade picknickkorgen och mötte upp Emely i Rålis där vi parkerade oss i solen, korkade upp rosén och dukade fram en fantastisk brunch. Vi åt och drack, drack och åt och pratade ikapp oss.



Solenergi, kunskapsenergi, rörelseenergi. Om jag var trött, less och nere efter förra helgen så har det vänt nu och det känns som att jag fått en vitamininjektion.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh vilken bra helg det var!

2011-04-13 @ 18:06:14
Postat av: josefin

fantastisk brunch de får vi göra en repis på när vi ses!! wow

2011-04-14 @ 17:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback