Uteservering och saccosäckar

Den här lördagen började precis som den förra med att jag åkte till Åsas och Josefs hus, slet bort lite masonit, slipade och hade mig. Höll på att slita bort hela ansiktet med ett bräckjärn också när jag ändå var i farten.

  
1. Det är KUL att skruva bort fönsterkrokar. 2. Slipa, slipa, slipa. 3. Det måste ha varit mig de hade i åtanke när de uppfann sprayplåstret.

Bytte byggbyxorna mot mer uteserveringsvänliga kläder och mötte upp Linn vid Debaser Slussen. Linnea och hennes mamma Carita anslöt också efter en stund. Så mycket skratt, allvarliga diskussioner, sol och rosé. Min planerade tidsplan för eftermiddagen sprack totalt och när inte ens ändrade planer oroar mig då kan man ta det som ett säkert tecken på att jag trivs :)

 
1. SÅ nöjda! 2. Fina Linn och Carita

Linn gjorde mig sällskap hem, vi drog ut hela garderoben i jakt på varsin partyoutfit, käkade middag och drack drinkar. Vidare till Arin sen som hade födelsedagsfest. Efter ölkorv och massa musikprat sittandes i en saccosäck så fortsatte vi ut och dansade bort all korv. Väldigt smidigt at vara ute med grabbarna för så fort det kom fram någon främling och försökte dansa med mig så gömde jag mig snabbt bakom dem. Jag är inte riktigt där än kan man säga.

 
1. För 10 år sedan kunde det hända att vi satt och drack vin och pratade i timmar, lagade något lätt, lånade varandras kläder och förvandlade en stilla eftermiddag till en helkväll. We still got it.
2. Här har jag missat med sprayplåstret och spåren från fredagens innebandy går inte att dölja.

Eftersom jag hade glömt hela min väska (inkl. hemnycklar) hemma hos Arin så var jag tvungen att åka med dit och råkade somna i ovan nämnda saccosäck.

Det var inte hela lätt att komma upp på söndagsmorgonen (bara för att du festar som en sextonåring så kommer du inte undan TJUGOsexåringens betongkeps), men dagens första mission var ju fika och lunch hemma hos mormor i Uppsala. Därifrån fortsatte det med födelsedagsfirande för Karin i Fålhagen innan jag avslutade med middag och å-häng tillsammans med Emil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback