Skattjakt på Spotify

Har du lust att fastna framför datorn mycket längre än du hade tänkt dig?

I så fall har jag ett klockrent tips som fungerar varje gång: snoka runt bland dina vänners playlists på spotify. Man hittar alltid något nytt, något gammalt som man glömt att det var bra, nåt riktigt uruselt, guldkorn och allt däremellan.

Jag har några säkra kort som jag alltid besöker på de här snokarrundorna och eftersom jag vill credda dem som creddas bör utan att hänga ut dem totalt så plockar jag en låt från respektive lista.

Cagner, i princip allt på hans lista skulle kunna funka på min och vem gillar inte att bekräfta sin egen smak. Det är en mix av allt möjligt, som en påse lösgodis som man kan plocka ur utan att behöva kolla vad det är innan man stoppar det i munnen för att man vet att det kommer att smaka gott.

Full Steam Spacemachine - Royal Republic

Emma och Martin, de delar en playlist (där HJ också gör gästspel ibland) där det finns så mycket musik som jag inte förstår mig på men som är så värd att lyssna igenom ändå för när det är bra så är det för j*vla bra! Vore det inte för dem så skulle jag aldrig höra någon annan hiphop än Petter i Så mycket bättre.

Imma Do It - Fabolous

Tessan, hon som följer med mig på allt från Scooter till Foo Fighters. Älskar Håkan Hellström, men vi kommer överrens ändå. Väldigt bra t.o.m och tycker ändå lika om det mesta. På hennes lista kan jag hitta både eurotechno och metal, det är en skattjakt att lyssna igenom den.

We - Volbeat

Tobbe. Jag har honom att tacka för så mycket bra musik. En mästare på att skicka det jag gillar utan att jag själv vet om att jag gillar det. Även när jag inte snokar på egen hand så levereras det. Den här kom igår och har gått varm sedan dess.

Lost In My Mind - The Head And The Heart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback