Vilse - för det var ju ett tag sen nu!

När Hannes, en av mina favoritbloggare tipsade om en lunchrestaurang i Solna så blev jag ju sugen på att kolla in den.

Såhär gick det till när jag skulle försöka hitta till den idag:
Tanken var att ta en lunchpromenad dit på egen hand, kolla läget och för att sen kunna rapportera till mina kollegor om det ligger på lagom lunchavstånd.

Skrev in adressen på GPS:en och insåg att den enklaste vägen skulle vara en omväg, men eftersom jag har katastrofalt dåligt lokalsinne så kändes det bäst att välja den väg där jag (trodde mig) hitta. Jag vandrade på och njöt av vårvindarna. Det blev lite jobbigt först när jag tittade på GPS:en som sa att jag borde vara vid Solnavägen 104 nu men någon restaurang såg jag inte till. Det fanns faktiskt bara en enda möjlighet att lämna gångvägen där jag gick och det var att kasta sig ut i stora vägen bland alla bilar så jag valde alternativ två; fortsätta framåt tills jag kunde svänga av någonstans.

Jag hade inte gett upp hoppet om att hitta till East så jag svängde på första bästa ställe och började gå den gatan upp. Ingen East men jag kom till klättercentret i Solna. Hurra! var min första tanke eftersom det var faktiskt ett ställe jag kände igen. Skit också! var den andra tanken eftersom jag kom på att jag vet ju inte hur jag hittar därifrån (här var det nära att John fick sig ett samtal för att få prata med en guide som fattar vart jag är någonstan och hur jag ska ta mig därifrån).

Istället för att vända om och gå tillbaka den (om)väg jag kom så förlitade jag mig på att GPS:en skulle leda mig hem om jag bara fortsatte framåt, för jag hade ju trots allt gått i en stor halvcirkel. Så himla fel kan det ju inte bli liksom.

När jag kom fram till Karolinska gav jag upp för därifrån har jag gått vilse VARENDA gång jag försökt. Som av en händelse så stod jag vid en busshållplats och bredvid mig stannade buss 507. Hurra igen! Den går ju hem till mig (och till jobbet eftersom jag bara bor några myrsteg ifrån kontoret) tänkte jag hoppade glatt på bussen. Det var rätt nummer. Men fel håll. Tog mig en liten stund och upptäcka det (ändhållplatsen närmare bestämt). Till slut så satt jag på en buss 507 som stannade utanför min port och därifrån kunde jag ta de där sista myrstegen till kontoret.

Hoppas att Hannes tipsar om fler skojiga ställen jag kan gå vilse till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback