Jobbet är toppen, privatlivet är toppen, allt är toppen!

I onsdagskväll åkte jag till Helsingborg för att vara där på workshop med jobbet i två dagar. Det har varit två fullspäckade dagar, med väldigt högt tempo men där jag också har lärt mig så mycket. Det kommer bli en intensiv höst med ett gigantiskt projekt att jobba med och jag är så himla laddad! När jag kom hem igår hade Emma redan dukat och maten stod på bordet, väldigt lyxigt att ha en sån hemmafru. Jag satt och berättade för henne om vad som väntade mig på jobbet när hon efter en stund sa "Jag förstår inte riktigt allt du säger men shit! Du har verkligen ett vuxenjobb!". När när vi sen var förbi kontoret (jag var tvungen att fixa lite eftersom jag varit borta i två dagar) så sa hon att det var som att följa med pappa till jobbet (ja, jag lät henne sitta och dingla med fötterna på en stol bredvid mig medan hon fick leka och plocka med det som fanns på skrivbordet).

Kontentan? Ja, jag har nog ett vuxenjobb men det känns som en jättestor lekplats ibland eftersom där finns så mycket kul att hitta på.

Men nu ska jag koppla bort jobbet ett tag. Solen skiner från en klarblå himmel, jag vaknade (utvilad) av mig själv en minut innan klockan ringde och om några timmar åker vi ut till landet där hela familjen Eklund ska bjuda in till kräftskiva. Världens vackraste sensommardag, sommarstugan och vara omgiven av vänner och familj, det ska bli helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Emma

Like!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback