Saker jag stör mig på

Smeknamn på Facebook.

Nu menar jag inte smeknamn som är av sorten att Tobias blir Tobbe, Mikaela blir Mickan, osv. Nej det är de här icke trovärdiga smeknamnen som jag rasar mot.

Sara Regnbåge Svensson och liknande påhitt, det ser jag ingen poäng med. Hade tänkt hålla en lång monolog om hur onödiga de här smeknamnen är eftersom de inte underlättar för de som söker efter en specifik person eftersom de flesta tramssmeknamnen är tagna helt ur luften och har inte något med personen i fråga att göra.

Men jag nöjer mig med att säga att det är trams för jag har redan hunnit tröttna på mig själv och den här gnälliga utläggningen. Nu går tant och lägger sig istället.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag vet flera som har "töntiga" smeknamn just för att ingen ska kunna söka efter dom, då fyller det ju en funktion, men annars nej.

Postat av: Emma

Jag håller med..

2011-01-19 @ 23:54:31
URL: http://emmabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback