Träningsupptakt och övningstips

Idag börjar äntligen vårschemat på gymmet gälla. Vill gå på olika pass varje dag, men det gäller att inse sina begränsningar och stället se det positiva i att det inte finns någon risk att jag kommer tycka att träningen blir tråkig och enformig.

I väntan på att man kan ge sig ut och springa (pulsa i snö gick bra, nu är det för halt) får jag nöta löpband ett tag framöver. Men startar med baby steps, jag lovar. Vill jag ha knän som pallar hela Göteborgsvarvet så är det mjukstart och inget annat som gäller, en kilometer i taget. De senaste två veckorna har jag testat att köra gympa och dans utan knäskydd och ändå inte känt av något i knäna, yey!

Blir pepp på att gymma också. Inte alls lika pepp på att göra det som jag borde: träna ben.

Men via Miss Agda (en av träningsbloggarna jag läser) så hittade jag till den
här roliga sidan med en massa benövningar och till den här sidan där det också finns alla tänkbara övningar, däribland kettlebellsövningar. Alla de övningar som är märkta KB är kettlebellsövningar (om man nu gillar sånt, jag gör det iallafalla).

Efter att ha surfat runt på de sidorna ett tag så är det ju omöjligt att inte bli sugen på att träna ben. Bra!


Bild lånad från gymglam.se


Kommentarer
Postat av: josefin

älskling när ja kommer ska vi träna!! kan köra löpning, gym , ben vad du vill ja är alltid på allt. går de springa ute hos dig? kan göra de isf och köra bra benövningar hemma hos dig. ja lovar du kommer tycka de är båda kul och jobbigt. när får ja komma? puss

2011-01-12 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback