Veckans veggo

Sedan ungefär ett år tillbaka så har jag haft som ambition att äta fisk och skaldjursrätter minst en gång i veckan. Inte så svårt att lyckas med då jag gillar fisk. Ibland blir det bara en tonfiskomelett men oftast så försöker jag variera mig för att utöka min egen receptbank.

Nu är det dags för nästa grej; äta vegetariskt en gång i veckan

Och då ska det inte vara bara sallader, jag är verkligen inte van vid att laga helt vegetarisk mat så det blir en utmaning. Förhoppningsvis en god sådan!

Jag börjar idag med en vegetarisk lasagne där bottenskiktet ser ut såhär:


Här har jag stekt ihop champinjoner, lök, hackade valnötter, ruccola och babyspenat (minst 400 g grönt). Det här första lagret täckte jag med också med några skivor aubergine innan jag la på lasagneplattorna. Ovanpå det fuskade jag och använde färdiggjord ostsås istället för bechamelsås tillsammans med resten av röran innan nästa lager av plattor och så lite ost på toppen av det.

Just nu står den inne i ugnen och luktar väldigt lockande!

Kommentarer
Postat av: Nina

Gott! Jag måste också bli bättre på att variera min matlagning.

Postat av: Jasmine

Säg gärna till om du har några bra vegetariska recept att bjuda på så kan vi hjälpa varandra att variera. Den här lasagnen var f.ö. supergod!

2011-07-14 @ 21:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback