En bra helg = mycket utropstecken

Det var en sån där helg igen. Ni vet en sån där då man inte hinner blogga.

Mysig tapasmiddag på Barcelona i fredags. Vi åt och åt och ändå tog det inte slut på faten. En tillhörande kvällspromenad på det gjorde min fredag.

I lördags blev jag av med min soffa och monterade ihop den nya. "Svårmonterad och man behöver vara minst två för att få ihop den" var vad Elin sa när jag hämtade den.


Så fin! Älskarn!

Är lite nöjd över att jag fick ihop den alldeles själv. Förvisso fick jag halvligga ibland för att stötta och justera med fötterna, men skam den som ger sig liksom.


På kvällen bjöd Arin in oss på takfest där vi roade oss med hans fynd i taxfreemusiken. Grill och dans på taket hela natten. En underbar sommafest som avslutades med nattbad i Fredhäll. Träningsvärk i skrattmuskeln när jag vaknade, så som det ska vara.

        


Nybadade träskmonster


Uppsalaiter på ett Stockholmstak. Bra grabbar hela bunten, gilla!


På söndagen åkte jag till Uppsala och åt en tidig middag med mamma och pappa på Brostugan. Där finns Sveriges godaste vårrullar!

Sen åkte jag, Nina, Emma och Linda ut på landet där Emma fick guida oss stadsbarn i blåbärsplockandets ädla konst. Varje frukost blir en lyxfrukost med egenplockade bär i yogurten.


Avslutade söndagskvällen med en fika på Linné, när det stängde där låg vi vid Fyrisån och pratade och myste så länge att jag råkade missa mitt sista tåg hem till Stockholm. Men fick som tur var skjuts hem, så himla snällt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback