En midsommar utöver det vanliga

En annorlunda och fantastisk midsommarhelg är nu slut. Den började i Göteborg med ett mysigt tvåmannafirande för mig och Tessan hemma på hennes balkong. God mat i mängder, blommor i håret, drinkar och skratt. Precis som det ska vara, förutom att vi i bakgrunden hade Scooter på hela kvällen och somnade framför en Beckfilm innan midnatt.



På midsommardagen tog vi våra väskor och åkte till Landvetter. Eftersom vi inte hann äta upp filmmyschipsen kvällen innan så tog vi med dem (och den tillhörande dippen) till Tyskland. La dem i väskan som vi checkade in och sen så var det bara en lång spännande väntan på att få komma fram och se om de höll.


(min väska var först ut av alla på bandet - jackpot!)

De gjorde de, hurra! Då blev det förfest på rummet. Jag har glömt titta efter men med tanke på hur mycket vi skrattade så skulle det inte förvåna mig om jag har minst ett sexpack på magen nu.

Och sen så var vi plötsligt där på Imtech Arena. Efter att ha tagit en genväg förbi några avspärrningar (var lite sena) så kunde vi springa förbi vakten, vifta med biljetten i förbifarten, skrika "stehplatz" och rusa ner framför scenen.


Vi kastade oss direkt in i dansen och hittade snabbt några nya tyska kompisar varav den ena var grym på jumpstyle. Sen var det bara lycka och extas hela konserten igenom. Träningsvärken såhär dagen efter är brutal men väl värd all smärta. Ni får ursäkta tjatigheten men det var verkligen så sjukt, sjukt bra!! Dubbla utropsteckenbra till och med.



Fortsatte sen till Reeperbahn, en jättegata med massa klubbar varvat med erotiska dansställen. Helt galet där, fullt med folk överallt och vi hade egentligen inte behövt gå in någonstans, det hade räckt som nöje med att bara titta på folk. Gick till slut in till en klubb där jag hade kunnat stå kvar på dansgolvet för alltid om bara kroppen hade orkat. Tyska killar är roligare än svenska på dansgolvet, det borde alltid finnas bongotrummor och apor är coola, så skulle man kunna sammanfatta den utgången.



Idag har vi gått runt inne i Hamburg, hängt vid hamnen och tittat på en gigantisk motorcykelparad som fyllde hela Reeperbahn.


Jag är löjligt nöjd med min midsommarhelg, tusen och åter tusen tack till min finaste Therese som var med från början till slut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback