Istället för att rulla tummarna

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
”med Olof Skötkonungs dop är det ett faktum att kristendomen i Sverige infördes uppifrån”, från Sveriges historia i årtal

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En krisplanspärm

Vad var det senaste du såg på tv?
En snutt av American Idol, det var skjut-mig-i-huvudet-va-trist-det-här-är

Utan att se efter, gissa vad klockan är:
10:35. Felmarginal på 5 min, det är godkänt

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Nirvana
 – Rape me (japp, det är en sån dag)

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från tunnelbanan till jobbet

Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Min mejl, som jag inte kommer åt just nu därför att IT-avdelningen håller på och meckar med den och jag får vackert rulla tummarna tills att den är klar

Vad har du på dig?
Höga stövlar, kort svart kjol, blommigt linne och kavaj

Drömde du något inatt?
Gjorde jag säkert (gör man inte alltid det? har hört att man skulle bli galen annars) men i vanlig ordning så kommer jag inte ihåg mina drömmar

När skrattade du senast?
Kan det vara ett hånfullt vinnarskratt när jag vann i yatzy igår?

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor på bussar

Har du sett något konstigt på sistone?
Alla som går med ballerinaskor och bara ben. Det finns fortfarande snöhögar kvar och det är 2 minus. Ge er.

Vad tycker du om den här utmaningen?
Var det en utmaning?

Vilken var den senaste film du såg?
Oceans 13.
Brad Pitt, George Clooney och Matt Damon i samma film, det är en sån himla bra idé.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En glass. Är sjukt sugen på glass just nu.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hallå jag är ju mer lättläst än en pekbok! Vet inte alla allt om mig? Fast jag kanske inte sagt att jag påbörjat ett bokmanus ett par-tre gånger. Skrivit 30-50 sidor och sen fastnat och slängt. Just nu finns det inget nytt påbörjat.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att jag är bäst. På allt, såklart.

Tycker du om att dansa?
Love it!

George Bush?
Nej! Ganska kall potatis va?

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Wilja på en flicka. Som pojknamn har jag en favorit, men då kommer stackarn säkert få ett fult smeknamn så det får tänkas om och tänkas rätt däär.

Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Jadå, ge mig ett jobb i Amerikatt and I'll be there!

Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Surprise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback