dag 21 – en låt du lyssnar på när du är lycklig

Jag trodde att det här skulle vara en av de lättaste frågorna, men nu inser jag att musik är terapi för mig - jag vet vad jag ska lyssna på när jag är ledsen, trött, opepp, oav, men har ingen aning vad jag lyssnar på när jag redan är lycklig.

Något glatt och glättigt är det iallafall, något man kan fuldansa till (när jag är lycklig vill jag dansa), gärna en text som säger "här kommer jag och det finns ingen hejd på hur bra jag är". Ni hör ju att jag måste gräva i skämslistan för att hitta en lämplig låt här, något som är så himla mycket glädje att all banalitet försvinner.

När jag satt på loftet i HASP-lokalen i Halmstad och sydde Alex kostym (visst är han stilig?) så hörde jag den här låten om och om igen när skådisarna repeterade på nedervåningen. Så mycket svett, frustration och skratt som rymdes i de där lokalerna. Och rödvin och efterfester till lunch dagen efter. Ja, det är en massa lycka inproppat i den här 80-talsklassikern.


Alex som Kristian Tyrann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback