dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen

Det beror ju på vad man är ledsen för. Krossat hjärta, nära och kära man saknar eller bara en sån där dag då allt känns som skit. För det sistnämnda så känns det onödigt tjatigt att säga Nirvana igen, men det är ju sant.

För bara några veckor sedan bad jag Tessan att låta bli att spela Dansa fastän med Säkert! på bröllopet för då kunde jag inte höra den utan att gråta och var övertygad om att det aldrig skulle sluta göra ont i hjärtetrakten. Det gör inte ont längre (mest stumt, tackar som frågar) och jag kan höra den utan att gråta, men det kommer nog alltid vara en låt som förknippas med att vara ledsen. Fast den duger inte som svar här, det har varit för lite och för koncentrerad ledsenhet till den.

Foo Fighters har varit med på listan förut va (har hållit på med den så länge nu att jag har hunnit glömma)? Det gör inget isåfall, de är så bra att de får vara med flera gånger. Och har de inte varit med än så är det verkligen på tiden.

Tonight I'm tangled in my blanket of clouds. Där har vi hela grejen. Jag sveper in mig i mörka moln där man får vara ledsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback