dag 23 – en låt du vill ha på ditt bröllop

Vad passande att jag kommit just så här långt i utmaningen nu när det vankas bröllop på lördag.

Får man välja två? En fin att dansa första dansen till och sen en till efterfesten.

Den finaste av fina kärlekssånger är A perfect day med Lou Reed. Ingen bröllopsvals men väl en bröllopstryckare (åh hur härligt är det inte att dansa tryckare? varför är det förbehållet högstadiediscon?). Och jag ser det här inlägget som att jag har paxat den låten, vilket jag tror är lite onödigt egentligen för ingen jag känner är så klyschig att de skulle välja den.




Sen så kommer det en efterfest. Eftersom jag har svårt att se att jag gifter mig med någon som inte kan spela luftgitarr så hoppas jag att han gör mig sällskap i introt. Har också svårt att tro att han kommer vara ett Scooterfan (jag har nämligen inte så mycket övers för blonderade helikopterplattor så länge de inte befinner sig i Tyskland) men ändå förstår hur hur mycket jag tycker om den här låten i både den här version och i orginalvarianten med Kiss.




Kom på en tredje! Har ingen aning om var den skulle passa in, men jag hörde den typ nyss och den slår an en känsla som jag inte riktigt vet vad den är för nåt, men det känns bra. Typ "jag är så himla kär i dig att alla problem försvinner när jag är med dig och du gör så att jag känner mig tryggast i världen-känsla".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback