Långhelg i Barcelona

Barcelona blev det, ett första besök där för samtliga i familjen och alla var lika nöjda, men mest nöjd var nog ändå pappa och det gör mig så glad att vi fick chansen att ge honom en födelsedag att minnas.

Och så kan jag lägga till en i familjen som jag litar på; Wille har bokat biljetter, hotell och haft stenkoll på allt. Han har förövrigt det sjukaste lokalsinne jag träffat på. Jag fick liksom inget och han fick alltihop. Ungen behöver bara snegla på en karta eller återvända till en stad som han spenderade några dagar i som åttaåring och ändå hitta utan problem.

Vi bodde på ett fint lägenhetshotell om jag direkt såg är som gjort för ett återbesök med tjejerna nästa vår.

Barcelona var en härlig stad med fina färger, vackra fresker på vanliga bostadshus, havet, maten och så all denna sangria. Vi var på museet på Camp Nou, åt tapas vid La Ramla, gissade på hur lång tid det kommer ta innan Segrada Familia är klar, var på vattenshow, doppade fötterna i Medelhavet, fyndade på loppmarknad och avslutade det hela med att gå på FC Barcelona - Deportivo. Matchen i sig var inget att hänga i granen, men så mycket stämning runt omkring och att få vara på plats och fira ligatiteln och se Barca ta emot bucklan på hemmaplan gör den till en riktig häftig grej att spara i minnesbanken. Och jag är så sugen på mer arenafotboll! Borde försöka synka nästa Göteborgsbesök med IFK:s hemmamatcher.

Pappa var flitigast med kameran men här är några av mina bilder från ett soligt och varmt Barcelona:

                 


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad härligt det ser ut! Vi måste definitivt ta en weekend dit nästa år, planera planera =)

Postat av: Jasmine

Ja det var underbart och absolut en weekend för oss nästa år :) När åker ni till Grekland?

2011-05-18 @ 20:40:25
Postat av: Nina

Vi åker den 8 juni, bara 3 veckor kvar :)

2011-05-18 @ 21:13:37
URL: http://ninamagnusson.blogspot.com
Postat av: josefin

jaa barcelona är fint. mer bilder vill se mer bild. hets!!!

2011-05-19 @ 17:23:01
Postat av: Jasmine

Hehe, hetshare :) Har inte mer bilder (förutom massa mer fotbollsbilder), har inte fått pappas än.

2011-05-19 @ 20:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback