Oglassigt killen, oglassigt

När jag strosade tillbaka till stan efter att ha haft ett möte ute
på Djurgården så köpte jag årets första glass och njöt av den
under solskenspromenaden.

Jag må så vara att jag äter glass väääldigt långsamt, tuggar
aldrig utan låter den bara smälta i munnen liksom. Men trots
att jag äter som jag gör är det som hände inte okej. Den
jämnåriga killen som gått bakom mig ett tag ökar på takten
och kommer upp bredvid mig och vräker ur sig:

Du, jag tror att den där glassen kommer snart.

Vad paff jag blev! Var det menat som en förolämpning? Eller
världens sämsta raggningsreplik? Han hade behövt ha glimten
från hela Cullinandiamanten i ögat för att lyckas landa den
isåfall. Men det fanns inte tillstymmelse till glimt eller
självdistans där.

Jag tittade på honom (troligtvis med avsmak) och svarade  Avundsjuk? innan jag gick därifrån.

Kommentarer
Postat av: josefin

vilken kille va trodde han att du skulle bli glad och han flirtade eller

2011-05-19 @ 17:14:20
Postat av: Jasmine

Verkligen inte stiligt, det kan ju inte finnas en enda tjej som faller för det där.

2011-05-19 @ 21:18:20
Postat av: Emma

Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback