Sommarplaner

Det här är Lindas sista vecka hemma hos mig (för den här gången?) och vi har väl hunnit umgås ungefär fem kvällar på fem veckor, skoj med sambo liksom.

Vi planerade sommaren, eller planerade och planerade, vi skrev en checklista på det vi vill göra så att inget glöms bort. Picknickar och sommarspelningar brukar ju komma av sig själva, men det är bra att vara beredd.

Även om Valborg var ett rejält startskott även i år så känns det som att det har varit lite lugnare fortsättning än förra året. Mindre terassfester och tenniskillar och mer ett glas vin och göteborgare med sjal. Men det här är bara början och det är ju det som är så härligt med att planera, allt ligger fortfarande framför oss!

Bröllop i Karlstad blir next big thing. Sen 30+30-fest på BJ innan den konsertspäckade midsommarveckan kommer. Flogging Molly och Foo Fighters här i Stockholm innan jag åker till Göteborg för att fira midsommar och därifrån åka till Hamburg och gå på Scooter (såå pepp!).

Komma hem och vända, packa om väskan och lägga ner mina bästa festivalkläder för att fara till Borlänge. Fick fuktionärsjobb som informatör där så en vecka har jag på mig att höra massa bra musik och skaffa mig festivalbränna (smuts). Och makrill i tomatsås och mjukost på morgonmackan, hurra!

När stockholmsveckan i Visby är över på anländer vi med hela tjejgänget till ön och festar, slafsar, skrattränar våra coremuskler och badar i en vecka.

Måste hinnas med ett Västkustbesök också, gärna med en tur till Tylösand igen.

Och så en sväng i Stockholms skärgård också tack. Har aldrig varit på Fjäderholmarna så dit vill jag åka. Ångbåtsbiff en sommarkväll är givet likaså fest på Sandhamn.

Traditionsenlig tjejhelg såklart, denna gång i Lugnet istället för Siggefora. Hinner vi med en kräftskiva där ute också kanske? Hoppas!

Mera bröllop i augusti och så blir det vandring med jobbet också.

Och sen så slutar semestern med flaggan i topp med segling i Grekland. Två båtar, ett härligt gäng och bara hav en vecka.

Vila upp sig är sånt som jag petar in mellan semesterveckorna.

Cuz there's no time, time, time for sleepin sleepin...


Kommentarer
Postat av: josefin

jävla vilka planer :) grymt gumman, låter som du kommer få en toppen sommar. ska du jobba i borlänge en hel vecka va kul?! med linda? just ja midsommar vad skulle ni göra? kanske kan haka på? ja måste upp till sthlm minst en helg och vill gärna åka ut i skärgården var ute till grinda o sandhamn för några år sen super fint.

2011-05-19 @ 17:21:34
Postat av: Jasmine

Vilka planer VI har darling :)



Ahh ska på samma festival som Linda, fast hon kommer dit några dagar innan mig så vi kommer inte att jobba ihop, men festivalfesta ihop hinner vi :)



Inget alls bestämt om midsommar, har ingen aning vilka av mkv:arna som är kvar i GBG då. Klart att vi ska fira ihop om det går! Har du och Criss några planer?



Ja, du måste komma upp hit! Komsi komsi!

2011-05-19 @ 21:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback