Sysöndag

Synd på det fina vädret att sitta inne hela dagen, men vill man vara fin på bröllop så får man vackert sätta sig med benen i kors och sy sig sin klänning. Det går bra, vissa grejer var svårare än vad jag hade tänkt mig och andra lättare. Armarna är fulla med små rivsår efter alla provningar med knappnålar, märkte nyss att jag inte kan vissla eftersom läpparna blivit helt konstiga efter att jag har suttit med nålar i munnen (ska sy mig en handledsnåldyna sen) och det kommer bli en sen kväll.

Men det är så kul! Hade glömt bort hur avslappnande det är att syssla med handarbete. En blandning av långa raksömmar så att man ser att det händer något och svåra partier som kräver problemlösning och att man provar sig fram. Och i slutändan blir det (förhoppningsvis) en fin klänning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback