Nu finns det en riktig klänning!

Det var ganska många fula ord som slank ur mig när jag upptäckte att pressarfoten som man använder för att sy i dolda dragkedjor med inte passade. Löste det ändå men det tog rätt mycket längre tid än vad det skulle ha gjort med rätt pressarfot. Och jag ger definitivt upp tanken på att sy i en dragkedja i den andra sidan också bara för att justera siluetten. Nu är det "bara" fållning av den sista av tre(!) kjolarna kvar.

Ett proffs hade säkert fått till det hela snyggare, men jag är ändå väldigt nöjd och stolt. Jag har sytt efter mönster, använt foder och sytt i en dragkedja, allt än sånt som jag aldrig gjort förut.

Eftersom jag känner nu att det kommer kännas naket att vara helt baraxlad (inne och utanför kyrkan) så åker jag nog ner på stan imorgon eller på torsdag och köper tyg och svänger ihop en sjal också, bara sådär liksom :)



Jag borde väl fastna på någon bild på lördag så då får ni se det slutgiltliga resultatet, här är en tjuvkik på kjolen som är plisserad hela vägen runt.


Kommentarer
Postat av: Emma

Så jäkla bra gjort!

Postat av: Nina

Imponerad! Ser fram emot att se fina bilder sen.

2011-05-26 @ 08:45:30
URL: http://ninamagnusson.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Tack! Det var så himla kul att sitta vid maskinen så snart ska jag nog leta upp mönster på en kjol med hög midja, har sett en modell på Gina som jag vill ha i massa färger!

2011-05-26 @ 11:28:45
Postat av: Jasmine

Den här: http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html#product_127025

2011-05-26 @ 11:30:45
Postat av: josefin

grym du är=) kan man snart beställa kläder av dig då ;) du byt header nu!! bilderna är ju hur gamla som helst.snygging

2011-05-26 @ 12:19:34
Postat av: Jasmine

Haha, till vi är där så är det nog en bit kvar, men om jag blir duktig så får ni komma med beställningar :) Jag skaaaa byta, har börjat på en ny men den blev inaktuell redan innan jag hann lägga upp den :p

2011-05-26 @ 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback