Therese ♥ Andreas = sant!

Tårar, skratt och så all denna kärlek och lycka. Ja så skulle man kunna sammanfatta bröllopshelgen.

I fredagsmorse kom jag till Karlstad och höll Tessan sällskap när hon var och fixade naglarna. Lunch på stan sen tillsammans med henne och två av de andra tärnorna Katrin och Maria. Vi mötte upp Andreas, Thomas, Johanna och Pettersson i kyrkan sen för att öva.

 
Nagelfix och sen var vi på stan och shoppade...


Resten av kvällen fixade vi i lokalen och vilken skillnad det blev på före och efter!

   
Flitiga myror som ordnande blomsterarrangemang, dukning, ljud, bild, mm


Jag sov hemma hos Andreas syster Johanna och vi började fixa oss hemma hos henne innan jag åkte in till stan och mötte upp Tessan och de andra brudtärnorna på skönhetssalongen. Therese blev så vacker, så vacker så, som en sagoprinsessa.

  
Tessan fick håret och sminket fixat, men vi andra fick också leka med den stora sminklådan :)

Efter det åkte vi alla hem till Therese pappa för lunch och påklädning. Här började nervositeten bli mer påtaglig. Bilden på alla oss brudtärnor är tyvärr den enda jag har där man ser klänningen i helfigur (och då syns ändå inte så mycket under sjalen). Av förklarliga skäl så har jag inte tagit så mycket bilder, hade liiite annat att stå i under dagen och kvällen.

   
Lunch, tärnor och tajt klänning

Det var mäktigt att gå in i kyrkan och under vigseln var det många gånger som jag fick stirra stint på pianot framför mig för att inte gråta för mycket. När prästen sa att Therese och Andreas skulle vända sig om och för första gången möta släkt och vänner som man och hustru så slog det mig, bästis har gått och blivit fru! Lyckan jag känner för deras skull är så stor, trodde att det skulle vara mycket känslor i omlopp men att det skulle kännas så mycket hade jag inte anat.

Champagne i lokalen sen som följdes av middag. En lååång middag med massa fina, roliga och fantastiska tal och framträdanden. Alla gäster var verkligen på G från start så jag som toastmaster fick den bästa uppbackning man kan tänka sig. Det är en sån ära att få vara en del av deras stora dag och veta att de är nöjda med insatsen gör mig så glad. Talet gick också bra, men precis som jag trodde så behövdes en del djupa andetag innan avslutningen och det var tårar i ögonvrån, men sånt hör en känslosam dag till och jag var inte ensam om dem.

Det var så kul att få träffa brudparets andra släkt och vänner men extra skoj var det förstås att hänga med Halmstadgänget (+respektive). Som en klassåterträff och bröllopsfest i ett. Efter tårtan blev det dans. Och mer dans. Och lite till dans. Johan hade lovat mig en bugg, och som han levererade. Det var som att vi var över hela dansgolvet, samtidigt! Dirty dancing-dans med Andreas pappa och sen lurade jag i hans mamma Minttu ("det är som munskölj, jag lovar"), kramade och hängde lite med Tessans mormor, lekte sanning och konsekvens med ett gammalt strul, skrattade åt minnen och skapade nya.

Och slips som bandana, det blir väl aldrig trött?

           

Bild 1: Alla killar stjäl en kyss när brudgummen lämnat rummet
Bild 2: Kenneth håller ett av de många fina och roliga talen
Bild 3: Snyggaste grannarna! Och det är uppenbarligen inte bara vi tjejer som sparkar av oss skorna när det vankas dans
Bild 4: Fick tag på en av de sista!
Bild 5: Jag med finaste Johanna, hon och jag snyftade ikapp i kyrkan
Bild 6: Stiligaste brudgummen!
Bild 7: Och sen kom bandanan...
Bild 8: När jag och Tobbe sa att vi var syskon och folk sa att vi såg ju lite lika ut så måste det varit den här bilden de tänkte på
Bild 9: Bäste ordvitsaren!
Bild 10: DansDaniel och jag
Bild 11: Det här är det närmaste jag kommer en bild på mig och bruden
Bild 12: Klockan är efter fyra på morgonen och mormor Rosenblad är fortfarande pigg som en nyponros

När solen redan var uppe sen länge så fortsatte några av oss efterfesten på hotellrummet. Det var sagt att receptionen skulle vara bemannad dygnet runt, men vi såg inte till någon så jag fick helt sonika klättra in där och hämta nyckeln på egen hand. Nyckeln till mitt rum hade Alex så istället var vi fyra som trängdes i en (liten) dubbelsäng inne hos Tobbe och David när det väl var läggdags vid halv 8 på morgonen. Inte så mycket till skönhetssömn alltså, men vad gör det? Allt minus på sömnkontot vägs upp av allt plus på kärlekskontot och det är vad den här helgen handlade om. Kärlek mellan par, familj och vänner.


Vackra människor, herregud vad jag glad jag är för er skull!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag blir tårögd, gud vad fint. Brudparet ser fantastiska ut! Och du med i egna klänningen.

Postat av: Emma

Så mycket fina bilder! Och vad fin du var i din klänning!

2011-05-31 @ 00:50:10
URL: http://emmabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback