Helgen - med ovanligt mycket bilder

Vilken superhelg det har varit!

Eftersom jag kunde få skjuts till Uppsala av en kollega i fredags så kom jag hem till Krister redan vid lunch och kunde fortsätta jobba därifrån. Där väntade den här underbara buketten på mig :)


Tack Krister!

När Vicce kom hem från skolan så åkte vi till Fyrishovs äventyrsbad. Jag insåg att det var typ hundra år sedan jag var där sist, men det var fortfarande lika kul! Vi mötte upp Kristers kompis Anders och hans barn där och jag var den enda som skrek i vattenrutchbanan. Inte kom jag först heller, men man kan inte vara bra allt (hehe, det är lögn, men jag är inte där än så därför säger vi såhär sålänge).

Efter badet blev det middag och vin hos Anders och Jessica i Vattholma och sen en slö lördag med melodikryss och kolla runt i affärer.


I vissa butiker finns det ju lekrum för barnen, varför finns det inte det motsvarande för vuxna inne på leksaksaffärer? Det här hittade vi på Toys 'r Us men fick känslan av att den kanske inte var till för oss.

Väl hemma igen så byggde jag och Vicce med lego medans Krister gjorde iordning något som jag har varit sugen på huuur länge som helst - en köttfärslimpa som verkligen var hur god som helst.

Efter den mumsiga middagen lämnade jag grabbarna hemma och drog på fest hos Frelle (Fritte och Pelle). Det hade innan festen utlovats kast med cykel från högsta våningen och det löftet infriades. Det blev mycket prat med kompisar jag inte sett på länge och när det hade dansats kongatåg jag Spice Girls spelades på högsta volym tackade jag för mig.


Spice up your life!

Cyklade hemåt i natten och precis som alla andra gånger när jag cyklar så tänkte jag på hur mycket jag saknar att ha en cykel i Stockholm, det är bara när jag är i Uppsala som jag har tillgång till cykel. När jag kom hem blev jag serverad nattmackor med mitt senaste craving på - leverpastej och smörgåsgurka. Jag som annars brukar må illa av mat som innehåller för mycket järn kan plötsligt äta hur mycket leverpastej som helst. Närsomhelst kommer väl jag börja tycka om ärtor också och så kommer grisar kunna flyga. Vi får väl se.


Mmmm, leverpastej

På söndagen hade Vicce en kompis på besök och vi passade på att njuta av solen ute i lekparken. Barn måste vara världens bästa alibi för att själv få kunna leka hur mycket man vill bland gungor och klätterställningar utan att det verkar konstigt (därför förstår jag inte inte riktigt de föräldrar som ser ut som att de håller på att avlida av tristess när de sitter på bänkarna runt om lekparken, upp och hoppa istället!). Fast vi satt också på de där bänkarna en stund, är det oktober men solen ändå värmer gott så kan man ju inte låta bli.


Efter några varv i den här så kändes det att jag hade varit ute och festat på lördagkvällen...

Efter all sol- och lekenergi så hann vi spela lite wii när vi kom in igen. Jag sträckte någon muskel upp i vänster skuldra när vi körde bowling, hur otränad måste man inte vara för att lyckas med det?

Sen blev vi bjudna på middag hemma hos Kristers bror och hans familj. De har tvillingar i tvåårsåldern, så sjukt söta och glada ungar. Supertrevlig kväll och när vi kom hem så avslutade jag den med (att i vanlig ordning) somna på soffan efter halva söndagsfilmen.

En toppenhelg som haft allt man kan tänka sig behöva: kärlek, vänner, goda middagar, fest, mys, lek, avslappning och vackert väder. Älskart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback