Ensam blir sällskapssjuk

Igår hade jag en egokväll hemma. Det är sånt man behöver när man varit på semester med 19 andra människor. Emma var borta på klassfest och jag roade mig på egen hand med SVT play och ett varmt bad. Men idag är jag mer sällskapssjuk än någonsin.

"Du är som en ettrig bäver" stönade Emma imorse när jag försökte få henne att komma ur sin bakiskoma. Jag satt där och pickade på henne och ville att hon skulle kliva upp och leka med mig.

Det gjorde hon inte så jag fick leka ensam i mangelrummet istället. Nu har bakismonstret åkt till Uppsala, jag har gjort av med lite överskottsenergi på en långpromenad och ska förbereda kvällens middag. Krister kommer hit och förhoppningsvis blir det en omgång biljard efter middagen.

Kommer bli så mysigt som det kan bli när två extremt tävlingsinriktade personer får umgås en hel kväll med några köer och bollar som sällskap. Återkommer med resultatet om jag vinner. Om jag förlorar (gud förbjude) så mörkar jag (i vanlig ordning) det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback