Jag är positiv. A-positiv.

Ni vet väl hur det är med människor som gör goda gärningar?

De får presenter!




Och så får man feta kanyler inkörda i armen också, det är bara bonus!


Ge blod ni som kan. Många bloddroppar små räddar liv ju.  

Jag är av den svårstuckna sorten så ibland måste de nästan banka in den där kanylen för att komma tillräckligt djupt in för att få tag på en bra ådra. Då kan det göra lite ont och det kan bli rätt stora blåmärken, men de brukar säga att det är lite ovanligt att det är så, alltså är säkert inte du sån. För dig kanske det räcker med att du lägger dig på britsen, knyter handen några gånger, låter den lilla nålen lätt glida in och sen kan du ligga där en stund, dricka saft och fundera över livet i fem minuter.

Sköterskan sa att jag hade perfekt blodvärde, alltså verkligen toppresultat. När det blir en VM-gren kommer jag spöa skiten ur alla!

Okej, det där sista sa kanske inte sköterskan, men jag såg att hon tänkte det.

Utmana gärna mig och mitt perfekta blodvärde -
ge blod

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller mig för halsen Du vill få mig att svimma märker jag här, det sålde du in bra.. ;)

2011-09-06 @ 19:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback