Tävla, bli bortskämd och vara kär

Jag vann!

Fast jag förlorade iofs i kubben som vi hann köra innan middagen. Men biljard är lite tuffare än kubb, visst? Visst?!

Och så hann vi dricka öl också. Och vin. Och shots. Och sen var Jasmine full.

Fast det var inte därför jag försökte bryta mig in på damtoaletten på Biljardpalatset. Det berodde helt på att jag är som jag är (m.a.o lite klantigt och inte alltid har full koll). Dörren in till damtoaletten är stängd, men det finns inget som indikerar att det skulle vara upptaget (ehh alltså, inget förutom att dörren är stängd och inte verkar gå upp om man rycker i handtaget). Det sitter ett lås på dörren, men inte ett sånt som visar rött eller grönt utan det ser ut som en vanligt lås där man ska stoppa i en nyckel. Utav det drar jag slutsatsen att det måste vara en dörr som leder in till flera bås med toaletter. Och att dörren bara är lite trög. Alltså tar jag sats (dvs. kastar mig mot dörren med axeln före samtidgt som jag håller ner handtaget) och använder all min styrka för att försöka få upp dörren.

Den går fortfarande inte upp. När jag är mitt i mitt andra inbrytningsförsök så kommer en tjej och ställer sig bakom mig i kön och lite försynt upplyser hon mig om att det bara finns en toalett där bakom och att det är hennes kompis som är där inne just nu. Hehe, hoppsan.





Krister skulle jobba på söndagen så jag åkte med honom till Uppsala, hängde med mamma och pappa hela dagen och var funktionär under fotbollsmatchen mellan Sirius och Karlstad. Bli bortskämd med pappas mat och sen upphämtad av en färdigjobbad Krister.

Blev bortskämd igen med favoritfrukosten och sovmorgon imorse. Det är sånt som gör att det där med att sätta sig på Uppsalapendeln i rusningstrafik inte känns det minsta jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback