Stora frågor, djupa insikter

Berättade förut om min gamla multimedialärare som var med i tidningen, nu har han varit i rampljuset igen och då kom jag på att jag har ju fortafarande inte visat min första powerpointpresentation som han hade sparat och skickade över till mig för ett tag sen. Läs om hur det gick till här.

So here goes, det är lite synd att ni bara kommer få se printscreens från den och därmed gå miste om alla häftiga övergångar, men hey, man kan inte få allt.



Ojoj, vad kan det vara för svåra gåtor som en naiv, kaxig 18-åring med "I know it all"-inställning ska försöka sig på att lösa? Atomklyvning? Raketforskning? Botemedel mot cancer? Mmm så är det säkert.




Haha, och du trodde att det var kramp som var svaret? Strax efter att den här bilden togs försökte jag dricka öl UNDER vattnet. Det gick...sådär.




Ahh, en klassisk frågeställning som många har försökt besvara. Tycker att jag lyckas rätt bra med att ge ett hyfsat nyanserat svar.




Humm, det har jag ju riktigt aldrig fått reda på. Men känner mig rätt säker på att det har att göra med att jorden är rund, dragningskraft och solen. Typ. Utöver det så skulle jag jättegärna ha en sån där USA-bikini igen, den var ball.




Yes! Inget går upp mot lite religionsfrågor. Solklart svar också. Fast jag säger fortfarande inte vad GGG står för.




Och så en historiafråga som tar upp utveckling av elektriciteten som fick sitt verkliga genombrott på marknaden under det tidiga 1900-talet. Innan dess var det alltså männen i familjen som fick ansvara för tvätten. Här får man anta att tvättmaskinen och den moderna elektriciteten var samtida för annars tycker jag synd om grabbarna.




Här väljer jag att ta upp kriminalitet och alkolism som ett problem, vilken är ett klassiskt sätt att närma sig den här typen av samtalsämnen. Fast något svar på vad som är det största hotet (klimathotet var inte uppfunnet 2003 och kan därför inte räknas) har jag tyvärr inte.




Här händer det grejer! Helt radikalt väljer jag att utnämna Systembolaget på Rhodos bargata till det nya Mekka. Till vilken helig skrift ska jag vända mig för att lägga fram det här förslaget? Dessutom tas alkoholfråga upp igen, men ses här inte som något problem, det är tvärtom lösning på alla problem.




Tänkte du också på syre, mat och vatten? Fast man ser ju tydligt att jag får i mig vätska på bilden uppe till vänster, jag ser inte heller särskilt syrefattig ut på någon av bilderna och bilr jag hungrig så får jag väl helt enkelt hugga in på en polare.




Ja det var verkligen många stora insikter som rymdes i en elvasidig powerpoint. Förstår inte varför inte alla forskare bara ger upp. Hallå! Svaren finns ju här. Fast det finns fortfarande en sak jag undrar över; Jakob, varför fick jag inte MVG?


Kommentarer
Postat av: Danne

skulle ditt liv bli lättare om du inte funderade så jävla mkt? du e en skojjig prick du, vad vore livet utan vår jasse =)

Postat av: josse

helt helt underbart! fick mig verklugen ett gott skratt du gjorde min dag kära jasmine. asg* älskar dej gummsan ska krama dej sååå hårt när vi ses. kärlek i mängder-

2008-09-10 @ 11:47:51
URL: http://josefingustafssons.blogg.se/
Postat av: josse

ja igen då ;) va tvungen länk till dej från min sida. jädrar va ja vill krama dej nu. sweetie pie

2008-09-10 @ 11:56:26
URL: http://josefingustafssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback