Och Råsunda var ju fint det med

Herregud, jag har gjort det igen - gått vilse när jag skulle ut och gå i Sundbyberg. Min kvällspromenad blev rätt så mycket längre än vad jag hade räknat med.

På kartan här nedan har jag ritat ut hur det var tänkt att jag skulle gå och var det gick snett.



Blå prick = mitt hem och utgångspunkten för promenaden

Grön linje = den väg som jag hade planerat att jag skulle gå, alltså svänga upp höger från min gata, gå runt sjöarna motsolas och den tillbaka till hem.

Röd linje = där den röda linjen börjar där uppe vid Råstasjön är där det gick fel, fortsättningen på den röda linjen visar den väg som jag till slut hem.

Jag börjar alltså bra, går först längs med Lötsjön och sen fortsätter jag och rundar den bortersta delan av Råstasjön. Har fin utsikt eftersom det finns promenadstråk precis längs med vattnet. Jag har sommarprat i lurarna och traskar på i ett lagom tempo. Runt omkring mig ser det likadant ut hela tiden, vatten till vänster och massa skog till höger.

Det är inte förrän jag har gått ett halvt varv till runt Råstasjön som jag inser att jag är vilse. Fast jag fattar inte att jag har gått ett halvt varv till, jag tror att jag är på den plats där jag började gå runt Råstasjön, tänker att då kommer jag väl snart tillbaka på den väg som leder mot Lötsjön. Big mistake alltså.

Eftersom jag vill ha med mig så lite som möjligt att släpa på har jag lämnat mobilen hemma och med den också GPS:n. Trots att jag borde känna mig själv bättre än så, så känner jag mig rätt säker på att jag är på rätt väg (snart, snart kommer Lötsjön dyka upp tänker jag) och väljer att inte fråga någon om vägen.

När jag inte ser någon skog alls utan bara hus så inser jag att det var nog lite fel tänkt av mig.

Alltså traskade jag runt hela Råsunda (insåg att jag var där när jag såg Råsunda stadion) innan jag alldeles nyss kom hem.

Läxa till nästa promenad: ta med mobilen och SL-kort, man vet aldrig var man hamnar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Och förmodligen inte sista gången du går vilse ;) Mohaha

Postat av: Emma

Fast det kan inte blivit så väldans mycket längre än vad du hade planerat från början..?

2009-08-23 @ 12:51:48
URL: http://emmasnya.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Det tog drygt en timme längre än vad jag hade planerat, mycket tror jag berodde på att jag gick ett halvt varv extra runt Råstasjön :)

2009-08-23 @ 14:37:32
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback