Knäna höll fram till mållinjen, men inte längre

Åhh vilket dilemma det var igår på ToppLoppet. Benen var så himla pigga och starka, inte ens de första 2-3 kilometrarna var jobbiga och i vanliga fall så är den startsträckan rätt flåsig och jobbig för mig innan benen börjat röra sig av av sig själva.

Massa spring i benen och ett starkt psyke alltså, men tyvärr så gjorde knät att jag fick hålla igen. Gick i nedförsbackarna (där det annars skulle bli för tung belastning) och med tanke på det är jag ändå glad att jag kom i mål på under halvtimmen, även om det var knappt.

Knäna (för det känns i båda, även om det är det högra som gör mest ont) har troligtvis blivit överansträngda för det har blivit en del löpträning sista tiden. Taskig tajming av dem att trilskas nu, men får helt enkelt vila dem i form och hålla mig till spinning, simning och gym som inte innebär några hopp eller tunga stötar. Har fortfarande som mål att persa på Hässelbyloppet nästa helg.

Och hur det gick för min träningskompis då? Jodå,
Mr Ironman kom trea på milen, grymt imponerande!


Bild lånad från topphalsa.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback